La polèmica està servida. El ministeri de Foment no ha escoltat ni les propostes del tripartit sobre el Quart Cinturó ni les veus de la comarca que s'oposen a la futura via, i ha dibuixat l'anomenada Ronda del Vallès com una autovia per la qual es podrà circular a 100 quilòmetres per hora. Foment ha posat aquest divendres a informació pública -surt publicat al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE)- els 34,7 quilòmetres del Quart Cinturó que uniran Terrassa amb Granollers, i aclareix que vol que segueixin el model dels trams inaugurats recentment entre Abrera i Olesa de Montserrat (Baix Llobregat) i entre Viladecavalls i Terrassa (Vallès Occidental); és a dir, una calçada d'entre dos i tres carrils per sentit. Una autovia que trepitjarà 11 municipis del Vallès Oriental.
Amb aquest projecte, que costarà 387 milions d'euros, Foment pretén que l'autovia canalitzi el tràfic de llarg recorregut entre Abrera i Granollers, "descongestionant l'eix AP-7 i B-30 entre el Papiol i Mollet". Segons el ministeri, aquesta actuació "millorarà considerablement l'accessibilitat i la intercomunicació entre els municipis del Vallès". L'alternativa proposada és l'anomenada 13, que compta amb una longitud de 34,7 quilòmetres, dinou viaductes (que sumaran més de 3.500 metres), set falsos túnels (més de 2.000 metres), dos túnels naturals, 23 passos superiores i 35 passos inferiors.
Aravalles.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada