dimecres, 30 de juny de 2010

La comisió d'urbanisme aprova el Pla especial per a la construcció del kart a Llinars

La Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona va aprovar dimecres el Pla especial d'ordenació urbanística i assignació d'usos, per a la implantació d'un centre esportiu per a la pràctica d'esports del motor, en l'àmbit situat entre el torrent del Fou i el de la Figuera que ha de permetre la construcció d'un circuit internacional de karts a Llinars. Urbanisme va validar en la seva totalitat, sense fer-ne cap esmena, el Pla especial presentat per l'Ajuntament de Llinars, aprovat en Ple al Consistori el passat 17 de juliol amb els vots favorables d'ERC, PSC, GiPLL i PP, l'abstenció de CiU i el vot contrari de MALL.

Conclouen d'aquesta manera els tràmits de qualificació del terreny perquè el circuit, promogut per la Federació Catalana d'Automobilisme i gestionat per l'empresa Circuit de Kàrting de Catalunya SL, pugui demanar la llicència preceptiva per iniciar les obres. El kàrting ocuparà unes 13 hectàrees de terreny i suposarà una inversió de 8 milions d'euros.

Davant l'aprovació del Pla Especial per part d'Urbanisme, els grups municipals amb representació a l'Ajuntament de Cardedeu faran avui, divendres, la presentació de l'informe encarregat pel Consistori cardedeuenc sobre l'impacte acústic que tindrà del circuit internacional de kàrting de Llinars, al qual el municipi s'oposa. L'informe, elaborat per l'empresa de certificacions APPLUS, aporta, assegura l'Ajuntament de Cardedeu, "noves dades sobre l'impacte real que aquesta instal·lació tindrà sobre els habitants de Cardedeu, Llinars i Sant Antoni de Vilamajor". En aquest sentit, els grups municipals demanen que no s'avanci més en el projecte fins que no s'analitzi aquest nou document.

D'altra banda, el passat 11 de juny ERC de Sant Antoni de Vilamajor va organitzar al municipi, amb la Plataforma Stop Kàrting, una xerrada contra la instal·lació del circuit. L'Ajuntament de Llinars es manté ferm en el suport al projecte assenyalant que poblacions, com a Sant Antoni de Vilamajor, també han optat per utilitzar límits municipals per actuacions de gran envergadura. És el cas, assegura l'alcalde de Llinars, Martí Pujol, del POUM de Sant Antoni que situa un polígon industrial de 30 hectàrees al Pla de Can Tàpies, a tocar de Llinars, i en aquest cas sí que es tracta, afirma, de terrenys agrícoles. Pujol ha assenyalat que en aquest punt en concret, Llinars ha mantingut ja fins a tres reunions amb Sant Antoni de Vilamajor, tant amb el govern com amb l'oposició, i l'Ajuntament llinarsenc continuarà amb el propòsit d'arribar a acords. Per aquest motiu Pujol demana als partits "que no facin demagògia" oposant-se al kàrting per criteris ambientals quan es plantegen projectes als seus municipis que afecten molt més territori i de caràcter rural.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Com ja he deixat apuntat al Blog de les Pungoles, vull manifestar de nou, el meu rebuig méscontundent a la construcció del circuit Internacional de Karts.
Les raons que m' han fet adoptar aquesta postura son basicament:
1º Està prevista la urbanització de 14 ha on s' hi construirà un circuit, un hotel, un padox i una escola de pilots. A més de un parking per a 2000 veHícles.
2º Els carts que rodaràn els dies de entrenaments i curses no són com els de Cardedeu, ´són cards molt més potents i sorollosos. De et els pilots de F1 es van iniciar pilotant aquest carts.
3º No hi ha cap dubte que un cop fet el circuit i iniciades les curses les cases d' Alfou baixaràn de preu. La gent que busca casa per Alfou es gent que escapa de les grans ciutats, del soroll i del tràfec, per aixó molts recalen a la nostra tranquil·la urbanització. Sens dubte, tenir un petit Montmeló al pati de darrere d' Alfou no farà pujar el valor de les parcel·les i cases.

Gràcies.
Ferran Calvera